Topptrimmen, Ongsjøfjellet (26.08.2020)

Tverrlikampen (1,018m) 26.08.2020
Visits of other PBEs Leppskardet (1,175m) 26.08.2020
Roaseter parkeringsplass (900m) 26.08.2020
Avtalte med Sigrid for flere dager siden at vi skulle gå på Ongsjøfjellet i dag. Sigrid hentet meg som avtalt litt før klokka ni, men hun hadde glemt mobilen på Lillehammer, så da måtte vi kjøre om Lillehammer for å komme til Roasetra. Skulle gått råket som går noenlunde rett opp på Ongsjøfjellet, men overså skilting i et kryss, og endte opp med å gå råket som kommer opp fra Finntjernmarka. Noe lengre, men utrolige mengder med skjeggklokke opp her, artig å se selv om det aller meste var avblomstret. Vel oppe på Ongsjøfjellet ble det stempling av topptrimkort og skriving i turboka. Dette var siste mål i årets topptrim for Gausdal. Fortsatte råket videre mot Leppskardet, og var oppom småtoppene. I Leppskardet tok jeg råket ned mot Mellgardsetra, tok av fra dette, og gikk opp på Jentfjellet. Fortsatte over Tjuvholkampene, Tverrlikampen og Storhaugen. Tilbake ved bilen ringte jeg Sigrid, og da hun hadde litt igjen å gå, gikk jeg en tur på Sekken. Tok feil veg i hyttegrend, og fikk en litt kronglete bestigning, men ned igjen gikk jeg det gode råket. En flott tur, i fint vær.