Østerholtknatten (23.08.2020)

Østerholtknatten utsiktspunkt (281m) 23.08.2020 15:00
Utsikten fra Utsiktspunktet 300 fra toppen

Østerholtknatten

Første turen i dag ble Østerholtknatten. Jeg kjørte til Lunde og så videre mot Bø. Ved Svendseid tar jeg til venstre over ei gammel bru og så til venstre igjen. Følger vegen til jeg ser stikrysset med skilt og kjører så 120 m til parkeringen på venstre side.

Så var det å gå tilbake til der stien starter og ta ved en veg til et jordet for så å skrå inn i skogen. Fin sti oppover her som går på en gammel traktorveg. Jevn stigning på skrått i lia en god stund før stien dreier og går oppover mot toppen. Et par små høyder skal forseres opp og ned før det flater ut mot toppen. Fin furuskog med mye blåbær, så mange smaksprøver på tur opp.

Det var kasse på toppen og et nedfallet trigpunkt.

Jeg valgte å fortsette 300 m videre til et fantastisk utsiktspunkt over sørøstover mot Lunde og kanalsystemet.

En god rast her før jeg tuslet ned igjen samme veg.

Starten på stien etter å ha kommet inn i skogen