Rambjøra, Midtknuken, Botnnebba (22.08.2020)

Written by marlenelund (Marlene Indiane Lund)

Ascents Botnnebba (1,127m) 22.08.2020
Litlfjellet (885m) 22.08.2020
Midtknuken (1,036m) 22.08.2020
Rambjøra (1,148m) 22.08.2020

Det var meldt regn i dag, men med 20 varmegrader og fønvind satset vi på at det kom til å bli bra turvær likevel, noe det absolutt ble. Vi kjørte til Halset i Todalen og parkerte der. Regnet hadde enda ikke meldt sin ankomst når vi startet turen oppover skogsveien, som etter hvert gikk over i bløt, men en godt synlig sti. Da vi kom lengre opp i høyden ble terrenget tørrere, og dagens første mål Rambjøra kom til synet. Kjempefin tur opp hit, og ikke minst en vakker utsikt!

Utsikt fra Rambjøra. Skjerdingfjellet og Snøfjellet bader i sol. Fjella i Innerdalen lengst bak
Muligheter for å skrive seg inn på toppen av Rambjøra på en serviett i et syltetøyglass!

Fra Rambjøra var det ikke lange veien til Midtknuken og Bottnebba, dermed ble det en runde hit for å få med seg to ekstra smultringer på turen.

Bottnebba til venstre og Midtknuken til høyre, sett fra Rambjøra

Jeg gikk til Midtknuken først og deretter opp til Bottnebba før vi satte kursen hjemover. Erlend gikk Botnnebba først noe som muligens var et smartere valg da han slapp unna noen ekstra høydemeter på vei tilbake. Det ble heldigvis ikke noe regn heller, og vi fikk oss en super tur i dag og!

Flere "kjente" som også var på tur denne dagen