Krøshøa (22.08.2020)  4

Written by JørnSorthe (Jørn Sorthe) GSM

Start point Ved veien (868m)
Endpoint Samme sted (878m)
Ascents Krøshøa (1,349m) 22.08.2020 17:32

Helgatur til Torbudalshytta til Sunndal fjellstyre, like ved Torbuvatnet. Fin biltur opp Torbudalen på kvelden, parkerte ved veien 200 m fra hytta. Bærte ned alt til hytta, for så å finne ut at koden på nøkkelboksen ikke stemte. Prøvde utallige kombinasjoner, men endte til slutt med å gå til naboen å høre om de viste noe. De lokale ringte Sunndalen rundt etter kode, da kontaktpersonen til hytta var på reinsjakt såklart. Enden på visa ble øks og brekkjern ilag med hyttenaboen, men ved et siste glupt forsøk på kodeknekking så løste alt seg! Koden er .... :) Rolig kveld på hytta med middag og kos.

Lørdag kjørte vi til Aursjøhytta og så litt på utstillingene rundt der med gamle bilder osv. Stoppet også for å sjekke ut en hytte vi hadde på hånden for 2 år siden, fortsatt ikke solgt så det ut som. Bestemte oss for å gå på Krøshøa etterpå. Fulgte stien mot Grøvudalshytta et godt stykke, fulgte ryggen opp fra øst. Mye vind på toppen, gikk litt ned og la oss i le og speidet etter reinsdyr. Lite å se, men vakkert landskap og flott lys. Tilbake til bilen og middag på hytta. Prøvde fiskelykken, men den var heller laber.

Dagen etter våknet vi til bedre vær enn meldt, dro ut for å fiske. Regnet kom fort, så våte og kalde rodde vi inn igjen. Vasket etter oss og kjørte mot Reinsvatnet. Der kom dritværet som var meldt, så vi kjørte bare videre hjem.