Uranostrim (20.08.2020)

Ascents Uranostinden (2,157m) 20.08.2020
Uranostinden S1 (2,037m) 20.08.2020
Uranostinden S2 (2,048m) 20.08.2020

Da jeg gikk her med Sindre for ei drøy uke siden, fikk jeg lyst til å prøve denne turen som en renspikka trimtur.
Begynte friskt, men gammel tung mann mått snart justere seg ned. Blei en slitsom ferd på terskel det meste av turen opp. Giret litt ned på slutten så jeg ikke skulle snuble og gjøre noe dumt. Føltes egentlig ganske langsomt i dag, men fornøyd med tida. 1.07 til Søre og litt over 1.25 til Store.
Blei ekstremt piano nedklyving fra toppen. Litt ør i hodet, så greit å ikke finne på noen sprell.

Noe grått, men fint turvær. Svært få folk å se. Ingen på ryggen.

Stort sett greit vær. Tåke på toppen, for det meste tørt, men øknende vind på slutten.
Noen ganger kan man lure på hva som sitter oppe i hode på folk. Disse to bilene stod mer eller mindre midt i veien ganske langt inn mot bommen. Var rikelig med plasser litt lenger ute. Det var f.eks. i praksis klin umulig å komme forbi om arbeidere hadde hatt ærend inne ved anlegget innerst i veien i dag.

Morten going xtrm :-O

Written by Gråbein 21.08.2020 11:30

Hehe, jeg vil værra med på en god dag

Valdres'

Written by Olepetter 21.08.2020 08:25

svar på Killian Jornet. Regner med at den røde trekanten på søregga fjernes nå som folk begynner å jogge opp og ned der... :)

Råskinn

Written by Atomsilda 20.08.2020 19:22

Rått dette... og nå har du nok "sådd ei spire" i noen som nok vil forsøke det samme. Men, - det er jo moro det da.