Åslandsfjellet (19.08.2020)

Visits of other PBEs Gongevatn badeplass (215m) 19.08.2020 14:26
Åslandsfjellet parkering (242m) 19.08.2020 14:26

Åslandsfjell

Klar for tur igjen, men vi har en utfordring for tiden. Anjing har nå blitt så gammel at han ikke kan gå så lange turer, så vi må finne litt andre løsninger. I dag valgte vi å gå hver vår tur mens en av oss satt på badeplassen ved Gongevatn og passet Anjing.

Vi kjørte til Lunde og videre mot Drangedal, ved Gongevatn satte jeg av Øyvind og Anjing slik at de kunne gå ned til badeplassen. Jeg kjørte videre 5-6 km til parkeringen til Åslandsfjellet. Stor fin parkering med infoskilt.

Det var merket med røde treklosser her også, fin sti helt til topps. Jeg tok korteste veg opp og ned pga Øyvind også skulle få seg en tur til Meheia.

Fort opp bakkene med mye god blåbær, så litt flatt før siste kneika. Ikke utsikt, men med kasse.
Samme veg ned igjen, og så tilbake til badeplassen. Så var det min tur til å bade og vente til Ø kom ned igjen fra turen. Litt vind, men god temperatur og badevannet var perfekt.

Tordenvær på tur, men heldigvis kom det ikke mot oss. Jeg gikk for å møte Ø, men Ø ville også bade så det ble en tur til ned til badeplassen før vi dro hjem. Kommer gjerne hit igjen.

Toppen i sikte
Flittig med turmålskasser i Nome
Litt utsikt mellom trærne på tur opp
Her tok jeg av til høyre for å gå korteste tur til toppen. Mulig å gå rundtur om Åsland