Tur fra Snultra (17.08.2020)

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Start point Snultra (920m)
Endpoint Kriksvika gapahuk (910m)
Characteristic Trip by foot
Visits of other PBEs Kriksvika (915m) 17.08.2020
Gapahuken i Kriksvika (920m) 17.08.2020
Svartåsen parkeringslomme (940m) 17.08.2020
Bilservice og reparasjon i dag. Sigrid hentet meg på Sulland bilsenter, og da jeg aldri hadde vært på Snultra, kjørte vi inn dit. Ingen av oss hadde vært på Matfarhaugen, derfor ble det første turmål for oss begge. Tok et råk merket Matfartjernet, men trodde dette ble feil retning. Rotet lenge i myrkrattet ved Matfartjernet før jeg var oppom det lille toppunktet nærmest Snultra. Nede igjen på Snultra skjønte jeg at Matfarhaugen var med i Ringsaker 10 på topp, snudde derfor og gikk nå på godt råk til Matfarhaugen, hvor jeg nådde igjen Sigrid like før toppen. Tilbake hadde jeg tenkt å gå samme råk, men rotet det til igjen og kom ned til Matfartjernet, snudde og gikk litt tilbake, men ombestemte meg og gikk på godt råk råk rundt Matfartjernet. Her var Turbok i vestenden av tjernet. Tilbake på Snultra tok jeg feil råk , og måtte på ny gå i en del tett kratt før jeg kom inn på detgode råket over Svartåsen. Fortsatte over Kriksfjell, og traff Sigrid på vei opp, da jeg var på vei ned mot Kriksvika. Avtalte med henne at jeg kunne gå på Reinsfjellet. Nede igjen fra Reinsfjellet gikk jeg ned til gapahuken i Kriksvika, et veldig fint anlagt sted. Her ble jeg plukket opp av Sigrid. En litt rotete tur i strålende vær. Tusen takk til Sigrid som hentet meg på bilverkstedet og kjørte meg tilbake dit.