Vårskitur til topps langs vassdragene. (12.04.2003)

Written by NilsOS (Nils O. Solheim) GSM

Ascents Urdalsknuten (1,433m) 12.04.2003
Visits of other PBEs Heibergtunet Storevatn (965m) 12.04.2003
Taumevatn (791m) 12.04.2003

Stakk fra slektsbesøk i Stavanger på kjapp tur til Urdalsnuten. Kjørte på kvelden inn til P-plass ved Ådneram og gikk på ski i påskefullmåne til Taumevasshytta der et kjapt måltid ble fortært før det bar rett i soveposen. Ved sen ankomst og tidlig start var jeg så heldig å få rom for meg selv midt i påskeferien. Tidlig opp for å utnytte morraskaren og kjapt opp til Storevatn, skøyting over dette til nordøstsiden av vannet hvor det bar til værs langs Rjuvåni og videre langs vassdraget østover mot Rjuvvatn og videre neste vann hvor en dreier litt sørlig før oppstigning på selve toppen. Flott utsikt, vinstille og et fantastisk vær på toppen allerede i god tid før lunsj. Retur samme vei men nå bortom Storevatn hytta. Nå begynte snøen å bli blautere så det var litt mer sugende på vei tilbake til bilen med retur til Stavanger. Ypperlig skitopp. Har ikke en gang tenk tanken på å gå hit sommerstid og ser andre har slitt med det.