Blånebba (16.08.2020)  5

Written by BjørnF (Bjørn Fillipsveen)

Ascents Steinfjellet (1,178m) 16.08.2020 14:12
Blånebba (1,320m) 16.08.2020 15:07
Visits of other PBEs Venjedalssetra p-plass (380m) 16.08.2020 11:30
Overnattet på Åndalsnes bobilparkering, lite fasiliteter men gratis! På Vengedalssetra p-plass ble det frokost og lang venting på at tåka skulle lette. I følge Yr skulle det lette utover dagen. Mye folk som la av gårde i tåkehavet.
Vi bestemte oss etterhvert at vi ville prøve, vil jo helst ha utsikt når en i fjellet. Har blitt anlagt sherpatrapper siden sist, så det var lett å gå. Det var temmelig kjukk tåke helt til vi var nesten oppe på ryggen. Der var det blå himmel og bare stas. Mye helikoptertrafikk på Romsdalshorn. Muligens 71`Nord, de var i hvertfall i området. Fint å gå bort til Blånebba. Det kjentes i beina at det var syvende dagen på rad med tur. Så etterpå ble det å reise hjem mens leken var god.

Romsdalshorn. Helikopteret kan sees som en liten prikk i skykanten til høyre for Hornet.

Trollveggen.

Vakre Store Vengetind, med Blånebba i forgrunnen. Håper å få kravla meg opp der en dag.