Sykkel til Dalsnibba (11.08.2020)

Written by gedded (Fredrik Gedde-Dahl) GSM

Characteristic Bike trip - road
Ascents Dalsnibba (1,476m) 11.08.2020
Visits of other PBEs Nibbevegen (1,040m) 11.08.2020

I dag var jeg klar for å sykle opp Dalsnibba, har kikket på denne en stund da det ikke akkurat er mange toppene man kan sykle hele veien til topps på disse kanter + webkameraet her oppe har gitt meg mye verdifull informasjon på dager med havtåke for å se om det er sannsynlig å komme over tåka + fint å få se utsikta med egne øyne. Helt ypperlig å få tatt denne på en "hviledag" som i dag.
Parkerte ved Djupvasshytta og gjorde meg klar. Begynte å sykle østover langs Djupvatnet først for å få litt oppvarming før bakken. Etter en tur/retur var det bare å begynne å tråkke seg oppover. Alltid artig å sykle serpentinere. Kom meg opp på litt under 24 min. Benkene på toppen kom godt til nytte før jeg kunne nyte toppunktet og utsikten!
Ned igjen var det bare å la det stå til, bremsene fikk kjørt seg bra før hver sving. Kjørte forbi et par biler på vei ned.

Fikk sykkelen bakpå bilen og kjørte mot Olden hvor natta ble tatt baki bilen, i det som har blitt en fast overnattings-skråning. Fikk et nødvendig bad i Oppstrynsvatnet på veien også!

Nattas soveplass

Herlig!

Written by Fjellsamleren 09.09.2020 13:22

Syke snømengder i området da! Dette er jo skiføre.

Sv: Herlig!

Written by gedded 10.09.2020 20:09

Absolutt, kunne ha tatt med skia på sommerferien i år!