Nevelfjell 81/404 (10.08.2020)

Written by TRefsnes (Trine) GSM

Ascents Nevelfjell (1,090m) 10.08.2020 20:03

Vi hadde egentlig tenkt å bevege oss litt lengere nord denne dagen, men da det ikke var overnatting å oppdrive i Lesjaområdet og vi ikke giddet å kjøre lengere enn det denne dagen, fant vi ut at vi kunne stoppe på Lillehammer og ta med oss kommunetoppen der isteden. Var ledig overnatting på Birkebeineren, så vi sjekka inn der, rakk Kiwi for å kjøpe et par øl til å kose oss med etter tur- siden vi bestemte oss for at Nevelfjell kunne være fint som en kveldstur.

På vei opp til parkeringen var vi glad for at elgen i veien sto langt nok unna til at vi kunne se den, og at den kom seg av veien før vi kom!

Syklet ca 1,5 km fra parkeringa, satt fra oss syklene rett ved brua som går over bekken som renner ut fra Nevelvatnet. Deretter var det godt markert sti helt til topps. Da jeg så flagget på den minste varden regnet jeg med at det var toppunktet, men for å være helt sikre var vi bortom begge og ved hytta.
Dessverre hadde den ene store skya på himmelen bestemt seg for å legge seg foran sola akkurat mens vi var der oppe.
Samme vei ned, og hui og hei på syklene den siste biten. Fantastisk godt med øl, smågodt og god madrass etterpå.

Har aldri vært på disse trakter før ( vært i Lillehammer, men ikke mere enn det ), men det frister til gjentagelse, veldig fint der oppe!