Fåberg vestfjell (10.08.2020)

Written by Døl (Ole Mads Øvergaard)

Ascents Fjellmyrhaugen (777m) 10.08.2020
Sjogehaugen (812m) 10.08.2020
Toppen av Sjoghaugen
Det går sti inn i skogen 100 m. etter dette skiltet
Toppen av Fjellmyrhaugen
Fin veg inn mot Fjellmyrhaugen

Kjørte inn mellom Sjoge vatna. Der er det en stor P plass. Det går opp en ny fin veg opp til bandet nord for toppen. Den vegen er sperret med store steiner. På P plassen er det skiltet til toppen. Jeg tok beina fatt og gikk på vegen, det er greiest og gå der med skrale hofter. Gikk i skogen på slutten. Toppen har ingen utsikt. Ned igjen gikk jeg inn på stien som går litt øst for toppen. Den ender nede på vegen, men det er vanskelig og se hvor den starter nede.
Da formen var såpass god at jeg fikk lyst på en topp til så kjørt jeg ut til hoved vegen at. Fant en nesten igjengrodd veg sørøst over til Fjellmyrhaugen. gikk de siste parhundre meterne i skogen. Som vanlig ingen utsikt fra "toppen" Hele turen var ganske så flat. Et par og tyve hm.