Lifjell (08.08.2020)

Nybufjellet (1,142m) 08.08.2020 14:02
Slettefjell (1,180m) 08.08.2020 18:03
Visits of other PBEs Himingsjå (712m) 08.08.2020 19:16

Dagens mål: en skikkelig treningstur. Skulle inneholde distanse og høydemeter. Krav: dagstur hjemmefra og mest over tregrensa (var jo meldt så altfor varmt). Sterkt ønske: nye topper. LIFJELL kunne innfri på alle punkter. Var jo også fint at det meste av turen gikk på merka stier, så slapp vi bruke mye tid på navigering.
På Hollane fikk vi tips om en sti som ikke sto på kartet. Den var lett å følge fra Hollan til Hollanvatnet, deretter litt mer utydelig frem til nordøst-enden av Kroktjønn. Skulle visst gå sti herfra og ned til Tjønnstultjønn. Men den fant vi aldri. Og pga stor og tett skau valgte vi å bushe oss frem til stien fra Sunnstul og følge denne ned til Tjønnstul. Funka fint.
Litt folk å se i traktene rundt Øysteinnatten, ellers fint lite folk.
Mine kranglete føtter holdt overraskende bra, så nå er det bare å legge ut på flere langturer :-)

Rognlifjell, dagens første. Linselusa på plass
Merka sti opp fra Årmotdalen til Øysteinnatten
Aslakstulåa krysses på bru
Øysteinnatten, dagens andre. Eneste topp vi møtte andre folk
Nybufjellet, dagens tredje. Mælefjell bak til venstre. Merk teltet på kollen til høyre.
Her var det bare å fråste - mmmmm
Dagens overraskelse, åpen kafe på Hollan. Smakte godt med en kaffe gitt!