Åkreheia (06.08.2020)

Written by Bamse (Gunnar W. Nilsson) GSM

Ascents Åkreheia (446m) 06.08.2020 11:40
Visits of other PBEs Åkreheia parkering (94m) 06.08.2020 10:21

Idag satte jeg kurs mot Prestestranda og videre til Nås. og Åkreheia parkering. Herfra fulgte jeg veien til endes. På grunn av en blåmerket stein her tok jeg opp til venstre. Skjønte fort at dette bar galt av sted. Returnerte ned til snuplassen og gikk rett fram her. Fulgte fin blåmerket sti oppover. Javnt bratt oppover med flere hvilereposer oppetter. Noen småbratte klyv på slutten. Fint åpent terreng oppover. Stien endte oppe ved postkasse. Her var det flott utsikt. Fortsatte videre ca hundre meter uten sti bort til toppunktet. Kolle med trig. merke i sørgelig forfatning. Ikke rare utsikten her. Tilbake til postkassa og hvilepause, før jeg ruslet samme vei ned. Kjørte så videre med kurs for Braknesheia.
Riktig utgått distanse skal være 5,5 km.

Parkerte her på parkeringsplassen
Fulgte denne veien til endes.
Fin blåmerket sti oppover.
Litt smilefjes må til.
Stien
Toppunktet med trig merke i dårlig forfatning.