Kalven (01.08.2020)

Written by TrulsHer (Truls Herjuaune)

Ascents Austre Kalven (2,034m) 01.08.2020
Midtre Kalven (2,030m) 01.08.2020
Vestre Kalven (1,995m) 01.08.2020

Føringstur med Skeia som mål. Våknet fredag med fryktelig vondt i venstre håndledd, uten å egentlig vite hvorfor. Kjørte fra Elverum til Krossbu på ettermiddagen, og tenkte at hånda ble bedre med en ny natts søvn. Våknet lørdag og håndleddet føltes bedre, men på veg mot dagens første topp, Vestre Kalven, ble det verre. Gikk greit over breen, med dyktig fører fra Fjellguidene. Litt innbytterpuls, som vanlig, opp ura mot Kalven, men turen er raskt unnagjort. Valgte å takke ja til sikring langs ryggen på Kalven, selv om jeg følte meg greit komfortabel med høyden og bratt terreng. Følte meg litt "uttafor" når hånda var såpass vond, så vanskelig å være fokusert bortover eggen.

Når vi kom til skaret mellom Kalven og Skeie hadde jeg egentlig allerede bestemt meg for at det ikke går å klatre med denne hånda. Fikk meg en trivelig 2-timer i sola mens jeg ventet på Stein og Leif som ble guidet opp på Skeia. Den toppen skal jeg definitivt tilbake til, for det så fryktelig gøy og utfordrende ut oppover veggen der!

Returnerte over breen fra skaret, og var på Krossbu i god tid før nydelig middag.

Missing title

Written by Marimor 06.08.2020 10:59

Veldig synd med armen. Ruta vi gikk hadde blitt for tøff med bare en funksjonell arm � Strålende over Kalvene og Skeie på kanskje årets fineste dag ☀️�