Dovrefjell dag 3 - Store Skredahøi (01.08.2020)

Written by GreteR (Grete Røen) GSM

Ascents Store Skredahøe (2,004m) 01.08.2020 09:00

Våknet til nok en fin dag og målet idag var Store Skredahøi samt retur til bilen. Heidi og Sindre valgte å sette kursen hjemover, mens Jørn, Morten, Linn Therese, Else Mari og jeg skulle opp på Skredahøi som er Linn Therese sin 3.siste 2000-topp.

Startet kl 09 idag. Gikk stort sett i ur på tur opp. Kom til toppen 1230. På retur valgte vi å følge noen snøfelt og fulgte dalen ut, ellers samme rute tilbake til camp. Kom dit ca 1545 hvor det ble pakking av sekker og spise litt før vi startet på retur. Vi valgte en annen rute på retur og var litt spent på kryssing av Jori som er en elv med mye vannføring. Valgte å prøve kryssing i området hvor DNT-stien krysser Tverråi slik at vi fikk all vading på ett sted. Hadde egentlig tenkt å bytte til crox, men ble isteden vading med fjellsko. Det viste seg være lurt da det ble mer vading over og langs bekker før vi kom opp på stien. Fulgte deretter stien ut til parkeringsplassen.

Da vi kom til parkeringsplassen igjen hadde jeg vært på tur i 50 timer og tilbakelagt 55,7 km og 2732 høydemeter.