Tverrfjellet (30.07.2020)  3

Endpoint Samme (105m)
Ascents Tverrfjellet (665m) 30.07.2020 18:41

Tverrfjellet

Parkerte langs den øvre skogsveien på Landa og la i vei i muskregn. Oppe ved Aterstadvatnet kom jeg også inn i tåken. Vannføringen i Landaelva var høy, så jeg ble ble litt våt på beina da jeg krysset. Deretter gikk stien det bratt opp den våte lia. Visste det skulle være en liten snarvei, men fant ikke denne fra nedsiden, så det ble en liten rundtur langs den merkede løypen. Vel oppe på toppen var det null utsikt, så her ble jeg bare et par minutter. Fant derimot snarveien enkelt på vei ned, så her sparte jeg noen minutter og meter. Det var glatt i terrenget så jeg måtte gå meget forsiktig. Vel nede ved elven, oppdaget jeg at den nå var sunket med over 5 cm, så det var betraktelig lettere å krysse. Rask gange ned samme skogsvei som jeg kom opp, sørget for at jeg var nede ved bilen ca kl 2000. Kjørte deretter opp i Blådalen og slo opp teltet.

Start på turen. Her kan du trene styrke på vei oppover (hengt opp treningsprogram langs veien).
Stien krysser Landaelven ved utløpet av Aterstadvatnet. Mye vann i dag.
Toppen av Tverrfjellet, 665 moh. Her skulle det vært god utsikt!
Camp i Blådalen nær Brandvikvatnet. Middagen ble spist inne i bilen!