Lauvåsknølen på Notodden (30.07.2020)

Written by siroho GSM

Ascents Lauvåsknollen (538m) 30.07.2020 13:34
Visits of other PBEs Høgåsvegen vanntårn parkering (346m) 30.07.2020 12:16

Lauvåsknølen

Tur sammen med Liv i en av Notoddens mest populære turområde, mye folk ute i dag, bærtid.

Vi startet fra Høgåsvanntårnet og gikk rundtur, opp østre og ned venstre (på gjengrodd traktorsti). Ingen tvil om østre var triveligst og finest.

Fin furuskog med blåbærlyng, og selvsagt blåbær, var hovedinnslaget i turen samt toppområdet.

Vi koste oss på tur og ruslet sakte oppover, ingen stress, bare å nyte turen og bæra.

Artig med diverse installasjoner på tur ned til bilen igjen, kreative studenter i omådet.
En stålorm dukket også opp på vår veg, av det store slaget. Ellers en del sopp, piggsopp, kremler, trollsmør, gullgaffel og mye mye mer som jeg ikke vet hva er.

Takk for turen Liv, alltid trivelig å gå sammen med deg.

Stien oppover lia
Toppen med kasse
Toppområdet med ei hulder som lusker rundt. Et falleferdig tårn som henger i ei furu, på høytid å få lagt ned. Ikke bra hvis barn begynner å klatre på dette
Utsikt nordover mot Blefjell
Tett på traktorvegen, men godt brukt sti så den holder seg åpen