Svartflogheia (30.07.2020)

Written by Bamse (Gunnar W. Nilsson) GSM

Ascents Svartflogheia (260m) 30.07.2020 09:50
Visits of other PBEs Vellumvannsvegen p-lomme (136m) 30.07.2020 12:19

Idag ville jeg prøve meg på Svartflogheia og Øykollen da de stod lagelig til for hugg.
Kjørte til Vellumveien parkeringslomme hvor jeg parkerte. Fulgte veien innover til jeg kom til en traktorvei opp til venstre. Denne fulgte jeg et godt stykke oppover. Rett før toppunket på traktorveien tok jeg til venstre opp den bratte lia. Fulgte delvis dyretråkk oppover det åpne terrenget. Bratt, men greit å komme opp her. Traff deretter på sti/dyretråkk på toppområdet som jeg fulgte bort til toppunktet. Flott område her med fin utsikt. Fulgte samme vei tilbake.
Deretter kjørte jeg til Frønes og Øykollen.

Fulgte denne veien innover.
Passerte denne husmannsplassen.
Tok av her og fulgte traktorveien oppover et godt stykke.
Tok bratt opp lia hvor traktorveien begynner å gå nedover.
Toppunktet.
Toppområdet.
Tyttebæra begynner å bli modne.