Fullstendig på bærtur med maskinhavari i tjukkeste skauen (25.07.2020)

Written by Snilen (Lars)

Ascents Hvittingen (403m) 25.07.2020

Jeg fant ut at jeg skulle lette blåbærbuskene på Hvittingen for litt flere blåbær, så jeg trasket oppover og fant noen flere fine blåbærfelter å treske meg gjennom. Jeg hadde egentlig avsluttet og skulle vel egentlig bare en tur opp til topp-punktet for å vise bærene den fine utsikten fra tårnet, men det gikk tregt. Måtte stadig stoppe og melke noen flotte blåbærris.

Plutselig løsnet håndtaket under treskingen.

Maskinhavari satte en stopper for videre blåbærplukking

Videre plukking ble veldig tuklete, så jeg avsluttet for dagen, gikk til toppen og viste blåbærene utsikten fra toppen. Kanskje like greit, for sekken var tung. Det ble en stopp ved Orebergvannet for bading og skylling av blå legemsdeler. Om noen klager på blåfarget vann her, er nok jeg skyldig.

Vel hjemme viste det seg at jeg hadde plukket 17 kilo blåbær, så sekken må ha vært omtrent 20 kilo med emballasje. 34 kilo blåbær sanket så langt i år, så det er kanskje ikke så rart at bærplukkeren tok kvelden.