Bitihorn (25.07.2020)

Written by Englepus (Cathrine Nyberg) GSM

Start point Bitihorn parkering (1,069m)
Endpoint Bitihorn parkering (1,077m)
Ascents Bitihorn (1,607m) 25.07.2020 12:36

Endelig Bitihorn!

Etter noen fantastiske dager på Leirvassbu, var det dessverre tid for å vende nesa hjemover til Porsgrunn. Til tross for mye kilometer og høydemeter i beina de siste dagene, så bestemte vi oss for å ta med oss Bitihorn også på veien hjem siden jeg aldri har gått den. Den ser jo rimelig bratt og ugjestmild ut fra veien, så jeg håpa jo at den skulle være litt hyggeligere å bestige enn det den så ut til!

Den starta behagelig med slakt fint turterreng ganske lenge, så ingenting å klage på så langt!

Målrettet mot Bitihorn! Foto: Rune Theodorsen.

Men det var jo ikke så lenge Adam var i Paradis, og etter en knapp halvtime møtte vi en vegg. Så ihvertfall sånn ut, for det ble plutselig veldig bratt i forhold til hva det hadde vært hittil! Ja ja, det var jo bare å begynne å spise høydemeter da... Kom opp første bratte lia, og så ble det noe slakere et lite stykke, før det igjen ble rimelig bratt opp det siste stykket. Det var forresten reine folkevandringa her! Folk over alt i alle aldre, fasonger og tempo. Den mest folksomme turen jeg har vært på på veldig veldig lenge! Men nok en utrolig flott tur som har vært ønsket lenge! Ferien i Jotunheimen leverte så til de grader i år, både med vær, lite folk, supre toppturer, og verdens beste reisefølge <3

Og til topps kom vi!
Foto: Rune Theodorsen.
Rune på toppen av Bitihorn med utsikt innover Jotunheimen.