Ti på topp/Topptrimmen Røverhula (23.07.2020)

Written by sinyg (Sigrid Nygaard) GSM

Start point Vetafjellet (1,080m)
Endpoint Vetafjellet (1,088m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Vetafjellet (1,113m) 23.07.2020 16:51
Visits of other PBEs Vetafjellet parkeringslomme (1,088m) 23.07.2020 10:34
Røverhulen (930m) 23.07.2020 12:52

Hadde avtalt med Anne Grete tur til Røverhula. Hun hentet meg ved butikken i Svatsum og kjørte opp til parkeringslomma på Vetafjellet. Vi gikk anbefalt rute i Topptrimheftet, inn til Grytlia og videre til Røverhula. Vi hadde tatt fjellsko, noe som var lurt, det var ganske rått i råket. Ved Røverhula hadde vi en lang og god rast. Vi skrev oss inn i turboka, stemplet Topptrimkortet og jeg registrerte turen på Ti på topp. Tilbake tok vi av fra råket vi gikk innover og gikk over Vetafjellet. Liten avstikker fra råket til høgeste punkt, der vi tok resten av kaffen. Etter turen spiste vi soll og spekemat på hytta deres. Hun måtte så kjøre meg ned igjen til butikken i Svatsum. Flott turvær, mye sol i dag, kjølig når ikke sola var framme.

Nettopp starta på turen, Ongsjøfjellet bak