Hallingnatten KT Nesbyen (18.07.2020)

Written by Raindogs01 (Lasse Johnsen) GSM

Start point Gørrbu (937m)
Endpoint Gørrbu (936m)
Ascents Hallingnatten (1,314m) 18.07.2020 09:30
Visits of other PBEs Gørrbu parkering (931m) 18.07.2020 11:03

Helgen var satt av til tre kommunetopper i Buskerud/Viken sammen med Harex. Vi kjørte til Gørrbu parkering på fredag og overnattet i bil og telt, slik at vi var klare til å gå tidlig på lørdag.
Været var helt OK, og vi fulgte stien opp mot Øyvatnet. Vi hadde bestemt oss for å følge stien på sørsiden av vannet og deretter opp mot varden. Det funket relativt bra, men stien forsvant for oss vest for vannet, uten av dette ga oss noen utfordringer siden ruten var nokså opplagt og terrenget lettgått. Vi kom opp etter ca halvannen time, og tåken kom sigende idet vi nådde toppen.
På retur fulgte vi stien som går ned nord for Øyvatnet. Dette er en tydeligere og noe lettere og markert sti enn stien sør for vannet.
Jeg likte toppen og terrenget veldig godt, og kommer gjerne tilbake sommer som vinter.