Skjærsjøknuten (11.07.2020)

Written by Bamse (Gunnar W. Nilsson) GSM

Ascents Skjærsjøknuten (171m) 11.07.2020 13:40
Visits of other PBEs Skjærsjøknuten P-plass (66m) 11.07.2020 13:08

Vi kjørte Gamle Sørlandske veg til Hullvann og parkerte ved en liten parkeringslomme. Her fulgte vi stien slakt oppver. Noe krattete og med høyt grass i begynnelsen, men ellers var stien grei å følge. Fortsatte stien skarpt til venstre og fulgte stien bratt oppover. Her var det lagt ut tau så en fikk dratt seg opp. Deretter var det bare å følge stien slakt bort til toppen. Litt småklyving for å komme opp på selve toppunktet. Rett før toppen er det et skar en må over. Her må en enten hoppe over eller klyve opp ved et eiketre (jeg kløv opp). Deretter fortsatte vi til utsiktspunket med flott utsikt. Vi fulgte samme vei ned.

Parkeringslomma. Stien går rett inn til høyre for lomma.
Bratt oppover, men heldigvis tauer og sag.
..og brattere skulle det bli.
Toppunktet i bakgrunnen her.
Flott utsikt fra utsiktspunktet.