Djevelporten, Fløya og utsikten over Geita (07.07.2020)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Fløya (590m) 07.07.2020
Visits of other PBEs Djevelporten (395m) 07.07.2020
Djevelporten parkeringslommer (10m) 07.07.2020
Var på Latskapstur til Nord Norge i år. Men når vi hadde sjansen til å få skyss til Svolvær fra campingplassen, kunne vi ikke la være å ta denne populære toppen denne ettermiddagen.
Ble sluppet av på parkeringen der en går til Svolværgeita og Djevelporten, Fløya og flere topper i området. Betaling her, men vi skulle jo ikke stå der. Plassen var ganske full. Var spent på været, hadde meldt litt "så der", men ble en fin kveld.
Gikk på sti/trapper til Djevelporten. Mange var på retur da vi gikk oppover. Lett å komme ut på steinblokken. Var ingen i kø, men kom to da Liv kom tilbake på fast underlag. Vi hadde brukt kortere tid opp hit enn vi hadde tenkt og bestemte oss for å gå opp til Fløya også. Gikk videre stien opp til høyre og kom opp på Fløya. Litt ekkelt siste biten her. Etterpå gikk vi utover eggen og satte oss nederst og nøt den fantastiske utsikten og spiste en sjokolade. Fantastisk fin utsikt fra denne eggen og plassen vår. Nedenfor oss kunne vi se Svolværgeita og folk på toppen der. Gikk ned igjen stien som gikk til venstre her og traff den andre stien og fulgte den ned igjen. Ganske vått nedover denne første delen av stien fra eggen. Mange mennesker kom oppover da vi gikk ned. De hadde store sekker på ryggen og skulle kanskje klatre og/eller overnatte. Gikk inn til sentrum og ble plukket opp av våre venner der. Spiste pizza i sentrum etterpå.
Liv på vei opp
En skal ikke langt opp i bakken før utsikten over Svolvær blir flott.
Fine trapper, men de passer mine bein dårlig og er tunge å gå
Is på vannene nord-øst for Svolvær
Svolværgeita til høyre når en går oppover
På veg mot Fløya
Møtte noen venner på eggen her
Utsikt over deler av eggen bort til der vi satt og spiste sjokolade
Tilbake mot Fløya.
Utsikt
Parkeringen

Lofoten

Written by otto 22.10.2020 16:39

De to bildene av Liv oppe ved Djevelporten var knallbra... ...