Los Laderones (17.11.2018)  4

Written by aask (Ånund Sigurd Kvambekk) GSM

Turrapport, dag 6

Tur til Gran Canaria med Heidi, Halvor, Sondre og Ann Kristin, dag 7:

Siste turdagen var ganske grå. Likevel ville jeg røre meg, og ville gjerne teste den bratte stien fra Mogandalen opp til Los Laderones. Jeg hadde ikke på sporing, men har "stjålet" sporet fra Peakbook. Da været var dårlig ble det ingen pauser, så jeg antar rundt 2 timer.

Halvor og jeg kjørte sammen til startstedet ca 1 km sør for Mogan. Jeg hoppet ut i det værgudene startet en solid regnbyge. Han kjørte ned til Las Burrilas og gikk motsatt vei.

På grunn av regnet ble bakken våt, og nederst var det mye leire som klistret seg til skoene. Heldigvis ble det mer grus etter hvert og problemet forsvant.

Stien går bratt opp, og under stupet drar den seg til høyre til det kommer en grei passasje. Det ble en del tåke helt på slutten, men jeg opplevde det aldri som veldig luftig. Antar at folk med normal høydeskrekk vil greie dette.

Skulle gjerne hatt bedre vær, men man tar det man får. Oppe på toppen peilet jeg meg nedover på stier mot Las Burrilas. Ble en stund usikker på om jeg hadde passert Halvor i tåka. Det var dårlig mobildekning der, men plutselig traff vi på hverandre. han snudde og ble med tilbake. Snart var vi under tåka og yren igjen. Litt sleipt etter regnværet, men det er atskillig slakkere ned mot Las Burrilas. Kjørte så tilbake til Puerto Mogan, hvor sola skinte som alltid!

Fra Mogandalen ser det umulig ut!
Leiren klistrer seg til skoene etter regnværet.
Stien skjærer bort til høyre.
Stien går på greie hyller i terrenget
Noen få steder er det murt opp.

Neste dag kjørte vi til flyplassen og dro hjem. Stanset i Arguineguin, så oss om, og spiste lunsj.

Flott lunsjsted i Arguineguin like ved Sjømannskirken. Siste måltid i sydens land for denne gang!