Østerholtknatten (03.07.2020)

Written by Bamse (Gunnar W. Nilsson) GSM

Ascents Østerholtknatten (324m) 03.07.2020 13:41

Etter å ha vært på Skjenås stod Østerholt(k)natten for tur. Parkerte på fin opparbeidet parkeringsplass ca 100 meter forbi startpunket på stien. Startpunktet på stien kan være noe vanskelig å finne. Følg engkanten opp langs skogkanten til du ser stien, eller gå inn gjennom bregnene og stien dukker straks opp. Første km'en er bratt opp, så her må en bare ta det med ro og korte steg oppetter. Første del av stien er traktorvei som går over til sti. De siste 600-700 meterne flater lendet seg mot toppunket. Ingen utsikt på toppen her, men sti videre til utsiktspunktet. Samme vei ned.

Startpunktet for stien
Startpunktet for stien kan være litt vanskelig å finne. Gå rett fram her og gjennom bregnene midt på bildet og inn i skogen, så finner du stien.
Starten på stien.
Her er det bratt oppover.
Terrenget flater ut når en nærmer seg toppen.
Toppunktet
Toppunktet med postkasse og bok.
Toppområdet.
Noe utsikt på nedturen.
Parkeringsplassen ca 100 meter forbi startpunktet på stien.