Skilsmissen - Ti på topp Tromsø 2020 (02.07.2020)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Skilsmissen (321m) 02.07.2020
Visits of other PBEs Vågnes P-Plass (20m) 02.07.2020

Dagens ti på topp tur gikk til Skilsmissen, ny topp av året. Vi kjørte nordover mot Skittenlv og tok av rett før vi kom til Vågnes der Vågnes P-plass ligger litt gjemt på høyre side av vegen. Stor P-plass. Veien videre er stengt med bom, så da tok vi beina fatt og fulgte veien ca 3-400 meter før vi tok til høyre i kryss og fulgte denne veien, som etterhvert blir mer en sti til ett stykke opp i siste bakken mot bakvannet der stien tar en 90 graders sving, her fulgte vi merkinga for ti på topp og gikk ut i terrenget og fulgte ryggen opp til Skilsmissen. Foreløpig ingen tydelig sti her, men det vil det kanskje bli i løpet av ti på topp sesongen. Regn hele turen og tåka kom og la seg over toppen så ikke så mye utsikt derfra dessverre. Samme vei tilbake. Brukte 1,5 time til toppen i rolig tempå og totalt 2,5 time på tur. Mor og Asbjørn var med.