Blåheia (01.07.2020)  5

Written by larskjek (Lars Killingberg) GSM

Ascents Blåheia (393m) 01.07.2020 16:18
Visits of other PBEs Blåheia P-plass (7m) 01.07.2020 15:01
Da ble det Blåheia som ble første toppturen for sommergjestene i år.Første gang jeg går fra denne p-plassen men det viste seg å være en grei oppgang til Blåheia dette..Fin grusvei halve veien opp(tok en snarvei med god sti) Sol og litt skyer og en iskald nordavind oppe på toppen idag.Fint å sitte i le for vinden i gapahuken.Stian (sønn) og samboer var dagens turfølge opp.Mange som kom opp hit idag bare den korte stunden vi var oppe på toppen.Kaffe,mat og bilder ble det endel av før vi startet nedturen.Tross mye regn de siste dagene var det tørt etter den lange tørkeperioden som hadde vært før regnet kom.Vel nede på p-plassen var vi enige om at det hadde vært en fin tur tross den kalde "polarvinden" oppe på toppen.
Ser ned mot Uddu og Botn i Rissa.
Bra å ha en gapahuk her så man kan sitte litt skjermet for vær og vind.
Ingen sommervarme enda.
Flere som har tatt turen hit i dag.
Ut mot havet og Ørlandet.
Da starter vi på hjemturen.