Søndre Fjellsjøhøgda og Årkjølen (Stange og Nord-Odal) (28.06.2020)

Written by gedded (Fredrik Gedde-Dahl) GSM

Characteristic Jogging
Ascents Søndre Fjellsjøhøgda (642m) 28.06.2020 14:08
Årkjølen (641m) 28.06.2020 14:08
Visits of other PBEs Romedalen P-lomme (560m) 28.06.2020 14:08

Etter Gitvola, høyest i Løten bar det videre mot Stange og Nord-Odals høyeste punkt. Også her ble det en god og solid etappe i bil på grusvei inn i skogen. Jeg startet grusveikjøringa nordvest i Harasjøen og jobbet med videre innover på god vei. Betalte 50 kroner over sms på et punkt også. Fremme ved parkeringa bøtta regnet ned så det måtte jobbes ørlite psykisk for å åpne døra og starte turen. Jeg foretrekker å løpe i regn om sommeren, men uansett, jeg kjenner alltid at regnet gjør det hakket verre å komme seg ut.

Jogget inn på god merka sti, også her et strålende joggeterreng etter at første motbakke var forsert. Først innom Søndre Fjellsjøhøgda som er høyeste punkt i Stange. Her var det også satt opp et infoskilt som omhandlet blant annet otto (Otto Lund) og innerdal (Inger Lise Innerdal), artig!
Fortsatte videre mot Årkjølen. Her ble det tur opp i tårnet før jeg startet på returen. Valgte å ta stien som gikk til Fjellsjøen på tilbakeveien. Ikke like tydelig sti som på veien til, men alltid fint å få en rundtur. Noe mer myrete var det også, men våt var jeg uansett. I det jeg kom frem til Fjellsjøen fant jeg ut at jeg like så greit kunne ta et bad, så la fra med bilnøkkel og telefon før jeg hoppet uti med sko og alt. Ble ikke alt for mange svømmetaka før jeg fortsatte joggeturen tilbake til bilen hvor det ble full skift. Ett stykk nydelig joggetur!