Jutulheia (28.06.2020)  4

Jutulheia (521m) 28.06.2020 16:04
Delevardheia (456m) 28.06.2020 17:02
Visits of other PBEs Roksetveien bom (25m) 28.06.2020 13:52
Jutulheia fra Roksetvatnet ble en lang men fin tur.Trippel førstegangs bestigniner ble det også.Sporadisk sti enkelte plasser men ingen som kunne følges mot målet.Kjelsheia har en varde satt opp på aksla ganske langt fra toppunktet som ikke har noen form for merking.Fin utsikt mot Jutulheia fra Kjelsheia så man kunne ganske greit planlegge videre trasse mot Jutulheia.Nede ved Damtjønna kom jeg over en sti nede ved vatnet men det var ganske gjengrodd der.Fint terreng opp aksla mot Jutulheia.Her oppe var det ganske mye vind i dag men det var veldig behagelig da temperaturen viste + 28.God pause her før videre ferd ned mot Delevardheia som har tre markante varder som du faktisk kan se fra veien nede i Skaudalen.Da regnet lå å lurte i det fjerne ble det et kort opphold her og et annet veivalg mot Kjelsheia og p-plassen. Ingen turgåere å møte på i dag så bortsett fra noen ryper(årets kull 3 små) så hadde jeg fjellheimen her for meg selv.Fin tur i et nytt område for meg.
Da er jeg kommet opp på Kjelsheia. Roksetvatnet langt der nede.
Varden oppe på Kjelsheia ligger ikke på toppunktet.
Her er høyeste punkt.
Jutulheia som er en av dagens turmål i sikte.
Nede ved Damtjønna ser jeg over til Delevardheia.
Her ligger turboka i en solid kasse. Olsøyheia ser man lengre mot nordøst.
Storvatnet.
Nyveien ned mot Olsøykrysset.
Det har vært god tilgang på byggematrialer her.
Ned mot Skaudalen og Bakkøya.
Det har vært en lengre tørkeperiode som vises godt i bekken.
På vei tilbake til start. Delevardheia er langt der bak.
Ser Roksetvatnet igjen så det er ikke så langt igjen til p-plassen nå.