Røssjøkollane (23.06.2020)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Vestre Røssjøkollane (1,285m) 23.06.2020 14:48
Røssjøkollane (1,287m) 23.06.2020 15:30
Visits of other PBEs Røssjøkollhytta (1,195m) 23.06.2020 15:53
Flotte omgivelser

Det var strålende vær så Hans Thorvald og jeg bestemte oss for ta en tur på Røssjøkollane. Det ble en veldig flott tur. Vi badet ved Røssjøkolltjernet da vi kom opp. Jeg synes det var ganske kaldt, så var kun en kort tur i vannet. Etter badet gikk vi opp til Vestre Røssjøkollane. Vi gikk gjennom et parti med veldig mye insekter. De var så plagsomme at vi måtte spurte fra de. Flott utsikt fra toppen. På vei ned fikk vi en liten snørenne. Deretter gikk vi i terrenget opp på Røssjøkollane. Vi skrev oss inn i boka på toppen. På Røssjøkollhytta satt vi en god stund og spiste mat. Hans Thorvald ville ta et nytt bad før vi gikk ned igjen, og la på svøm en gang til. Jeg lot det være med badet tidligere på dagen.

Etter turen feiret vi St. Hans på Ginahytta med Margrethe, Per Ole, Johannes og Sigrid. Deilig grillmiddag og en koselig kveld på Nysætra.

På vei til Røssjøkolltjernet
Hans Thorvald i svevet
På vei til første topp
Nesten fremme på første topp