Sulafjellene med overnatting (19.06.2020)

Written by wide

Start point Svinviksetra p-plass (380m)
Endpoint Svinviksetra p-plass (380m)
Ascents Gråfjellet (1,105m) 19.06.2020
Indre Sula (1,326m) 19.06.2020
Ytre Sula (1,318m) 19.06.2020
Visits of other PBEs Svinviksetra p-plass (380m) 19.06.2020

Det var tid for revansje etter forrige år da varmen tvang oss til å snu etter Ytre Sula.
Nå var jeg og Axel på plass på fredagskvelden. Vi gikk opp til Sildhaugen like ovenfor vannkilden og slo opp leir, laget mat og nøt den til en fantastisk solnedgang bak Bollknubben.
Sola vekket oss i 8 tiden og det var tid for en god forkost før vi startet på turen mot de tre 1000 meter pluss toppenen i Sulafjelene. Det var varmt på vei opp mot Ytra Sula, men på toppen blåste det en kall vind som kljølet oss ned igjen. Heldigvis er der et fint vindskydd på toppen. Etter en liten matbit her dukket det opp kjent folk fra Byåsen som slo følge resten av turen.
Vi kunne løpe i snøen ned fra Ytre Sula i retning Indre Sula så dette gikk veldig raskt. Nå vi nærmet oss Indre Sula reser fjellet seg mer og mer og blir et imponerende syn. Vel på toppen kunne vi nyte utsikten i god varme. her var det vindstille.
Så fikk vi med oss Gråfjellet på vei tilbake til leirplassen.
Sen var det bare å pakke sammen og komme oss hjem.