Raudberget (21.06.2020)  5

Written by larskjek (Lars Killingberg) GSM

Ascents Raudberget (118m) 21.06.2020 20:54
Da var det tid for å ta noen kveldsturer under mitt Leka besøk.Raudberget er oppført som topp på liste og den er nå også kommet inn som trimpost.Etter en befaring og samtale med de hyggelige beboerne på gården Vest Engan fikk jeg tillatelse til å parkere og starte turen min herfra.De ønsker helst at turgåere starter en annen plass da det er mye fugler og dyr som går løse på gården.Turen skal være merket fra en annen retning.Fant forøvrig to merkinger på min tur.Grei tur opp det spesielle røde/gule fjellet.Gikk opp til høyeste punkt som var litt utfordrende den siste biten.Trimposten står på andre siden av et dalsøkk og er et lavere punkt her oppe.Fin tur!
Liten grønn flekk på toppen ellers bare gult fjell.
Der borte ligger vel trimposten.
Panorama mot Solsem.
Toppunktet på Raudberget.
Ikke bare stein på yttersia av Leka.Det begynner å bli endel skog.
Ser Vega langt mot nord. Steinstind og Kolsettuva som rager nærmest.
Mot Vågan og Gjerdet. Hortavær ligger langt ute i havet.