Kamberga (16.06.2020)  6

Written by larskjek (Lars Killingberg) GSM

Ascents Kamberga (483m) 16.06.2020 17:36
Visits of other PBEs Kjørdalen P-lomme (390m) 16.06.2020 17:22
Etter turen opp til Blankheia sto Kamberga for tur.Det er noen p-lommer oppe i Kjørdalen som egner seg for parkering så da ble det turstart derfra.Rett opp dalen mot Kamberga toppen så det ble ikke lange turen opp men for en utsikt.Snøen lå enda nede ved Kambergatjønna her så det hadde vært mulig med et isbad i varmen.Ingen varde bare noen steiner på en stor stein litt nedenfor toppen.Satte opp en litt spesiell varde hvis man kan kalle det d.(se bilder)Kjempefint her oppe med fin bris i varmen så det ble en god pause her for å nyte øyeblikket.Kjempetur og en klar 6 på terningen.Til å være en så kort tur så får du mye igjen.ANBEFALES!
Kamberga no og like før æ får en fantastisk utsikt.
Klart for isbading som det ikke ble noe av :)
Her får man lage en liten markering.
Ser ned til Verrabotn.
Hårfjellet ruver mot øst.
Mot vest ligger Blankheia hvor jeg var tidligere i dag. Skorven platået ligger bak.