Storfjell (13.06.2020)

Ascents Storfjell (808m) 13.06.2020
Visits of other PBEs Fjalestad - Napevatn - Fyresdal (320m) 13.06.2020
Storfjell parkering (610m) 13.06.2020
Toppen. Ikke den største varden der, den er nede på kanten der boken ligger.
Etter en god overnatting ved et flott fjellvatn, der vi så rein i veien på vei innover, var vi klar for vår siste tur i denne omgang, jobb i 14 dager etterpå.
Kjøre den gode Grytesætravegen opp til den gode parkeringen ved stistart. Her er det blåmerket helt til kassen på toppen.
Parkering og stistart
Gikk først inn traktorveien til en dam og over en bro og forbi noen hytter. Vider oppover god sti, så rett opp svabergene til varden på toppen. (Blåmerket på svabergene). Ikke noe særlig i regnvær kan jeg tenke meg.
Stien går oppover svabergene
Etterpå gikk vi ned på kanten der vi bla. kunne se ned til Fjalestad og ut over Nisser. Flott utsikt her. Skrev oss i boken og tok oss en lang pause her med internettdekning og niste. (Hadde vært uten dekning siden i går ettermiddag). Appen virket ikke, men merkingen er god opp hit. Toppen er flat og med mange små vann som blinker i sola. Her kan du avkjøle deg en varm dag. Flott utsikt til Napen, der vi var dagen før, på opp- og nedstigningen. Gikk så litt rundt på toppen før vi gikk ned samme vei og overnattet en natt til ved fjellvannet før vi kjørte hjem til hverdagen. Liv tok seg et bad i det iskalde fjellvannet etter turen. Har hatt noen flotte dager i Fyresdal og Nissedal og gleder oss til å utforske mer av fjellene i området.
Toppområdet
Utsikt ned mot Nisser og Fjalestad
Varden med bok
Flere slike vann på toppen
Etterpå tok Liv seg en bad i et fjellvann
Både Grytesetra og Napevegen betales her.