Skeikampen og Prestkampen i Gausdal (10.06.2020)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Ascents Skeikampen (1,124m) 10.06.2020 11:59
Avlundskampen (1,117m) 10.06.2020 12:43
Prestkampen (1,244m) 10.06.2020 13:17

Veien inn Torsdalen var stengt, så det ble plan B i dag, uten Anette til topps.

Anette ble med litt opp i bakkene mot Skeikampen til å begynne med.
Oppe på Skeikampen. Ser innover ryggen mot nord til Prestkampen.

Jeg fulgte greit stien oppe på ryggen mot nord, men det var noen snøflekker her og der, og ganske vått enkelte steder.

Klar for Prestkampen.

Tok en snarvei i terrenget ned til stien i skardet mot Prestkampen. Herfra var det bratt og grei sti til topps.

Tilbakeblikk fra Prestkampen mot Skeikampen og ryggen jeg fulgte.
Utsikt mot nord og Jotunheimen.

Ned fra Prestkampen tok jeg en ny snarvei, som ikke var like snar: Høyt kratt gjorde framdriften så som så. Kom snart inn på stisystemet som ledet meg tilbake til bilen. Men det var en del våte og gjørmete partier og snøflekker å krysse i dag - litt mer enn forventet. Heldigvis hadde jeg skikkelige fjellstøvler på meg i dag.

Før vi returnerte til campingvogna på Lillehammer feriesenter, la vi veien innom Aulestad - Bjørnsons hjem i Gausdal. Som tidligere norsklærere følte vi begge to at dette var obligatorisk, når vi nå først er på disse kanter. Og i morgen er planen å kjøre rett til Helvete...