Røyrivannskoia (28.05.2020)

Written by FjellEggen (Jan Eggen) GSM

Visits of other PBEs Røyrivannskoia (190m) 28.05.2020
Stallen (176m) 28.05.2020

Hadde akkurat besøkt DnT sin Fiskelaushytta. Syklet tilbake til Mønevann. Videre i nesten rett sydlig retning, forbi stedet Tangen, og vannene, Fløyta, Malmeren, Knurra og helt til sydenden av Røyrivannet. Her stopper grusveien, men det er skilt om at det er 300 meter med trillesti nordover til Røyrivannskoia. To hytter her. Røyrivannskoia som er hovedhytta er rødmalt, men ikke så stor. Den ser litt sliten ut. Ligger ca. 30-50 meter fra vannkanten. Mens Stallen er liten og gråmalt med slitent blikktak. Allikevel ser denne hytta mere tiltalende ut. Stallen har en flott utsikt med store vinduer rett ved bredden av Røyrivannet.

På returen hjem, så glemte jeg sykkelhjelmen igjen på et av bordene som lå på tunet. Kom på det akkurat når jeg passerte den andre stien som går ned til hyttene fra grusveien. Så da ble det en liten strafferunde ned igjen for å hente den.