Sjettenbakkhøgda og Forsellhøgda (05.06.2020)  3

Characteristic Trip by foot
Ascents Sjettenbakkhøgda (278m) 05.06.2020 18:21
Visits of other PBEs Forsellhøgda (204m) 05.06.2020 17:23
Nytt turområde for undertegnede dette.Forsellhøgda er trimpost for året så den ble loggført først.Godt merket sti opp hit før jeg satte kursen mot Sjettenbakkhøga.Det er er topp i Skaudalen som er inne på 100m primærfaktor liste i Indre Fosen.Veldig ulendt den trassen jeg valgte opp så det ble et enklere veivalg ned.Er ikke så mange som besøker denne toppen tenker jeg.Ingen sti å følge bare enkelte dyretråkk.Blir med denne turen hit.
Godt tilrettelagt parkering her.
Trimposten står nede på myra.
Her fra toppunktet ved Forsellhøgda.
Der ligger Sjettenbakkhøgda.
Passerer gjennom et hogstfelt på vei mot Sjettenbakkhøgda hvor elgen traff på meg.
Snart på høyde med Sørheia men ikke like høyt.Ser snøen enda ligger i nordhellinga.
Her toppen av Sjettenbakkhøgda.Ser her mot vest og Bergmyran.
Mot øst og Verrabotn.
Ser her Trongsundet.
Skanøyklumpen ligger midt i dalen med Olsøyheia som enda har litt snø ligger litt til høyre her.