Lillekovhaugen- Ti på topp Tromsø 2020 (03.06.2020)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Visits of other PBEs Lillekovhaugen (155m) 03.06.2020
Tønsvik p-plass (7m) 03.06.2020

Dagens ti på topp ble Lillekovhaugen, kanskje ikke det lureste valget i og med at det var mye snø her enda faktisk helt fra parkeringsplassen. Parkerte på Tønsvik P-Plass og fulgte så veien innover som ikke er vinterbrøyta, men er oppkjørt skiløype om vinteren, og ski hadde nok vært ett bedre alternativ enn på beina i dag. Ikke mye oppkjørte spor lengre, men fint snødekke som begynte å bli rottent, så var litt tungt å gå til tider da man gikk igjennom. Ett stykke gikk vi bort fra veien og gikk langs kanten ned mot elva, her var det snøfritt ett stykke og fint å gå. Vi fulgte løypa mot Blåkollkoia til oppstigningen til Lillkovhaugen der vi tok av fra løypa og gikk terrenget opp, fulgte rødmerkinga fra ti på topp helt til topps. Siste biten var mye rotten snø, så tungt å gå. Kjempefin utsikt fra toppen. Brukte 1t 15 min til toppen. Samme vei tilbake og totalt tre timer på tur. Bente, Marte og Michael var med.

Toppen
Snøføre stort sett hele veien