"Siste" på Skiens lista:)) (27.05.2012)

Written by 19topper (Tor-Arne Paulsen) GSM

Ascents Høgvollane (716m) 27.05.2012

Skien pf 100. Tur følge: Sigurd og Sniff:))

Bu-hu, da var Skien`s lista brukt opp

Men det er mange flotte topper i resten av Telemark:)

Vi lurte om vi skulle angripe denne toppen fra vest (Svanstul) eller øst (Luksefjell veien). Begge innebar litt trasking og/eller sykling.

Valget falt på vestsiden. Vi startet fra parkeringen ved Svanstul. Så først litt sykkel på vei, så til fots på umerket og merket sti, over til Horten sætra, og opp til toppen derfra. Dessverre hadde mobil selskapene vært der i forveien og satt opp sine vederstyggelige "stråling hytter", og i tillegg forsøplet og rotet rundt:( ikke bra.

Etter bilder og litt snop, tak vi fatt på veien tilbake. Fulgte ryggen motsatt retning ned mot Hortavanet. Litt bading der nede, og ett bedre veivalg, kom vi fornøyde tilbake til bilen.

Se gps sporet for vei valg. Mye småkvist rundt forbi over det hele, da mye av området er tidligere hogstfelt. Snuble faktoren er høy. Så jeg velger sikkert den lengre sykkel turen fra Luksefjell siden, ved neste besøk. Da det gir oss muligheten for å dra tilbake, og drive litt rappellering på veggen, som stikker, sikkert 100 meter rett opp fra Belatjenn. Fantastisk skue:))

Vel, da er det bare å fortsette med andre lister, og det er jo nok å ta av!!!!!!

Får slenge meg på

Written by mortenh 30.05.2012 19:52

med en gratulasjon. Den Skienslista gikk jammen unna. Får knapt snudd meg i senga før du er ferdig med nye lister. Jeg klarer ikke slik fokus på en liste selv, så det går gjerne litt lenger tid.

Har forsåvidt begynt på Skienslista, og får forsøke stå løpet ut, men gruer meg litt (ikke ta det personlig Roger)...

Bra jobba i alle fall. Du har vel noen kommuner oppover i inder Vestfold du kan hurtigplukke nå da :)

Ellers hvordan er det med Valdresturene, er de fortsatt like aktuelle? Det har blitt litt stille på den fronten, så jeg bare lurer...

Sv: Får slenge meg på

Written by 19topper 30.05.2012 21:35

Takk:) He he, Valdres listene går det litt saktere med nå for tiden, MEN ikke gitt opp. De står fortsatt på "too do" lista mi..de er alt for flott til å forlate i dette livet. Så jeg får ha dem som gullerøtter fremover, når tiden strekker til:)

Er sikkert litt "hjerneskadet" ift systematisk tilnærming til utfordringer/lister etter alt for mange år i forsvaret....

Gratulerer med Skien!

Written by Roger 29.05.2012 17:26

Velkommen i klubben:) Du har et høyt aktivitetsnivå og blir ikke lett å følge i kampen om Telemark:) Det går en forholdsvis nymerket sti opp til Høgvollane fra skogsbilveien rett nord for Stengestadvannet. Så ingenting til denne da jeg gikk over Mofjella og Høgvollane for en del år siden, men kan jo nevnes som et alternativ til andre som måtte komme etter på Skiens-lista.

Sv: Gratulerer med Skien!

Written by 19topper 29.05.2012 19:01

Takk, takk:) Ikke noe fare med Telemark ennå;) har noen andre prosjekter som skal til pers først. Jeg så etter aktiviteten oppe på høgvollan at det sikkert går en sti ett eller annet sted. Men jeg så ikke tegn til noe sti. Men vi tittet heller ikke ned på den siden..som du nevner her.

• +

Sv: Sv: Gratulerer med Skien!

Written by Øyvindbr 30.05.2012 19:37
        • +

Sv: Sv: Sv: Gratulerer med Ski

Written by 19topper 30.05.2012 21:51

Gratulerer!

Written by siroho 28.05.2012 20:30

Gratulerer med Skiens lista. Du imponerer stort. Jeg kommer etter i en mer rolig tempo. Kjekt å ha dine beskrivelser som utgangspunkt. Hvis du skulle finne på å dra inni dette området igjen, så har Løwenskiold oppe alle sine skogsbilveger siste helga i aug og første i sept.

Sv: Gratulerer!

Written by 19topper 28.05.2012 20:50

Takk takk:) har hatt nytte av dine beskrivelser også:) Og tipset om bommene må vi kanskje få benyttet oss av:-D

Og velkommen etter på lista. Jeg ligger bak deg på andre lister, så jeg har nok å ta igjen;)