Skjorta (02.06.2020)

Written by janyga (Jan Arne Nygaard) GSM

Ascents Skjorta (1,711m) 02.06.2020

"Undres meg på hva jeg får se over de høye fjelle" Bjørnstjerne Bjørnson

Tenker alltid på Skjorta når jeg ser dette sitatet, og Skjorta er virkelig den ultimate vårskituren!

Ble litt nostalgi for meg siden Skjorta var den første skikkelige vårskituren jeg fikk oppleve etter å ha flyttet til Nordvestlandet, den gangen med langrennski faktisk..

Varm dag, slik det skal være på en god vårskitur-dag, og kun shorts både opp og ned :-)

Fin dag med Teams-møte fra hjemme først, etterfulgt av befaring i Eresfjorden, og avspassering resten av dagen.

Hyggelig og overraskende treff med JoSo (Johan Solberg) og elleso (Ellen Solberg), som kom susende ned når jeg var på veg opp. En person til hadde også vært oppe, og da jeg nesten var nede ved bilen igjen kom jammen Bjørn B med følge, som også hadde tenkt seg samme turen.

Landemerket Skjorta knipses på tur inn til Eresfjorden
Godt lag med snø innover vegen. Nesten ingen bæring av ski.
Godt å ha bru over her..
Mot Åbittind/Trolltind-massivet
Oppe på ryggen
Eresfjorden
Sjøvdøla og Goksøyra
På veg opp toppeggen (kunne gå på ski hele vegen opp/ned)
På høyeste punkt
Fantastisk deilige kjøreforhold
Tilbakeblikk mot Ryssdalsnebba
Stopp for å knipse flotte Skjorta også på tilbaketuren :-)