Kvam: Kjepsostølen (30.05.2020)

Written by Runemb (Rune Blomberg) GSM

Start point Ålvik Skole (70m)
Endpoint Samme (70m)
Visits of other PBEs Kjepsostølen (660m) 30.05.2020 11:05

Denne turen gikk jeg i fjor, men syntes det ble mye asfaltgåing på slutten. Det skulle reduseres denne gang.
Turen i fjor:Kvam: Kjepsostølen Denne gangen gikk jeg motsatt vei.
Parkerte ved Ålvik Skule.

Her er jeg på vei ned fra Åsen på fin sti. En stige er løsning allerede her.

Passert Kjepso. Stien videre er ikke like tydelig hele veien. Her må en se etter plaststrimler, avsagete greiner og tilrettelagte steiner. Ikke mist denne stien!

Er nå kommet til den lengste stigen. Talte 72 trinn, noe som gir ca 20 meter med stige.
Stigene er godt festet til fjellet.

Bilde av gamlestigen i tre. Ikke bruk den, gå for aluminiumsvarianten.

Endelig litt utsikt utover Hardangerfjorden.

Kjepsostølen. Nesten ikke snø på vei opp her, men videre er det mye snø i sikte.
Stien er merket med varder og blå merker. De fleste var under snøen i dag. Snøen var ennå fast å gå på, men jeg hadde dradd med meg truger opp hit så da måtte de jo brukes videre.
Klarte å følge stien sånn noenlunde.

Nede på T-merket sti ned mot Ålvik. Resten er grei skuring.