Svarttjennshaugen (28.05.2020)

Written by NJK500 (Nils-Jørgen Kristiansen) GSM

Characteristic Trip by foot
Ascents Svarttjennshaugen (374m) 28.05.2020 19:56

Endelig skulle det bli skikkelig toppjakt igjen. Pinsen ble utvidet med en ekstra fridag, og torsdag dro jeg rett fra jobb og på tur for å jakte nye topper. Det er slik nå at jeg må kjøre ganske langt for å finne nye topper, og radiusen hjemmefra øker med hver ny topp.

Da hadde jeg fire dager til aktiviteter jeg setter veldig pris på:

• Komme litt unna alt og alle og få litt ro for meg selv
  • Oppleve nye steder
  • Jakte topper
  • Kjøre motorsykkel på grusveier
  • Trim med turene opp på toppene

Jeg kjørte ned til Elverum hvor jeg satte basecamp i skogen ikke langt fra flyplassen.

Når jeg var på plass der var kvelden enda ung og været var flott, så da bar det avgårde inn på militært område for å besøke Svartjennshaugen

Jeg parkerte der det var kortest å gå fra veien til toppen
Rundt toppen var det tusenvis av rødfis i terrenget. Dårlig av forsvaret å ikke rydde opp fortløpende!
Her var det skyttergraver og tydeligvis ofte krig. I kveld var jeg heldigvis alene her