Brandsøyåsen - kjært gjensyn (24.05.2020)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Krokane camping (5m)
Endpoint Krokane camping (5m)
Ascents Solheimfjell (293m) 24.05.2020 15:23

Etter å ha brukt formiddagen til en sykkelrunde rundt i Florø, ble siste post på programmet en tur på Brandsøyåsen. Begynte litt dårlig, da Vinjar stupte brått over sykkelen og landet pladask i asfalten etter å ha fått beina borti framhjulet. Det gikk heldigvis bra, men det var ingen kjekk opplevelse! Fikk konstatert at det ikke var noen skader, og etter litt lokking med en superstor iskrem etter tur (det kom til slutt opp i lovnad om hele 3 stk...) kunne vi fortsette turen og humøret og motivasjonen var tilbake på plass igjen. Vi syklet til Solheim og gikk stien oppover mot Brandsøyåsen derfra.

Det er utrolig lenge siden sist jeg gikk denne stien og den er utbedret mye siden den gang. Jeg vet at en lokal dugnadsgjeng har lagt ned mye krefter og tid opp i gjennom årene på å legge tilrette stiene til topps på denne populære bytoppen og utrolig bra har det blitt.

Jeg traff på kjente underveis, veldig kjekt for mor, kanskje ikke så kjekt for Vinjar som lett kan bli utålmodig - skjønner ikke hvem han har det fra ;-) Det var blitt veldig fint vær underveis denne dagen, og selv om det var litt vind på toppen, var det svært så behagelig oppover på stien gjennom skogen. En flott tur ble det og en fin avslutning på en flott helg i lag med Vinjar.
Leik med vatn underveis, en sikker vinner!
Brandsøyåsen, noen år siden sist..!
Fin avslutning nede i strandkanten før det ble innkjøp av opptil flere iskrem "to go" før vi satte kursen tilbake til Nordfjord