Beinstrekker underveis (22.05.2020)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Characteristic Trip by foot
Ascents Søråsen (277m) 22.05.2020 18:40

På vei mot en liten helgetur i Kinn kommune sammen med Vinjar. Målet var å komme seg til området rundt Eikefjorden. Jeg måtte på jobb denne fredagen, og derfor ble avreise fra Lote kl 16 med ferja over fjorden. Varmt og lummert vær, og regnet endel da vi kjørte gjennom Hyen og videre mot Storebru. Hadde lurt på en liten topp ved Eikefjorden, men ble heller fristet til å plukke med denne enkle skogskledde toppen. Lett gange oppover skogsvei, og så litt tett og våt skog i retning toppen. Heldigvis var det grei og åpen skog siste biten mot toppen, og Vinjar klarte å holde humøret oppe selv om det var blitt tidlig kveld allerede.

Det var faktisk ganske så fin utsikt fra toppen mot mange kjente topper jeg har besøkt flere ganger den8 årene jeg bodde i Florø, Blånipa, smylmedalsegga, Midtbønipa m. Flere.

Nede ved bilen ble det avklart at kveldens overnatting ble på Endestad camping ved Storebru. Vinjar var i storslag og øsen som han alltid er når vi drar på tur med bobilen :-)