Trollsvannstua (15.05.2020)

Visits of other PBEs Trollsvannstua (176m) 15.05.2020

Kart
Andre besøkte PBE'er Annekset Trollsvann (178moh) 15.05.2020
Etter besøket på Hannevoldhytta, fulgte jeg den gode stien i rett sørlig retning. Etter 700 m kommer man til et lite hyttetun, på venstre hånd, med 3 fine hytter på. Etter nye 600 m passerer man Eikedalssetra. Denne ligger også på venstre side. Her er det også et stidele. Følger man stien rett frem, i sydlig retning, og stadig nedadgående i nye 1.7 km, så kommer man til «Annekset Trollvann» og «Trollsvannshytta» Dette var 2 flotte hytter, og spesielt beliggenheten var utrolig flott. Annekset hadde også eget hunderom. På stedet var det også en hovedhytte. Et båtnaust, tror jeg. En stor og fin utedo. Masse sittebenker og grillplass. Egen «brygge» ved Trollsvannet. Traff 2 gutter som hadde overnattet i hengekøyer, spent opp i trærne like ved, og disse var på fisketur. De hadde ikke fått noe enda, men hadde ikke gitt opp håpet. Da jeg traff de, var de på vei til Åletjønn for å prøve lykken der.