Sagetindane med mye deilig snø (15.05.2020)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Ascents Ljøskarhaugen (362m) 15.05.2020 10:37
Sagtennene (1,023m) 15.05.2020 12:05
Visits of other PBEs Lotsberg utsikt (260m) 15.05.2020 10:15
Lotsstøylen (420m) 15.05.2020 12:46

Veldig skiftene vær i dag også slik siste den siste uka og to har bydd på.

Det var sol og fint ved start, tidvis null sikt oppi. Fulgte derfor veien oppover og planen om Svartegga utgikk i den dårlige sikten. Det var tett på toppen men til tider noe driv i skylaget og jeg benyttet sjansen da det lettet bittelitt og satte kursen direkte ned fra toppen. Flott snø! Trenger ikke større og svulstige betegnelser enn som så ;-) Jeg måtte imidlertid stoppe opp noen ganger underveis nedfarten da jeg ikke så verken opp eller ned ;-) Det lettet mer og mer da jeg kom til skoggrensa og idet jeg var kommet ned til Myrane, var det fri sikt mot toppen! Flott tur ble det og deilig å nyte så mye deilig nysnø i midten av mai omtrent med ski hjemmefra.

Litt sikt innimellom
En av de dagene hvor man ikke ser selve bygget på toppen, før en nesten har gått på den!
Det letter en liten stund da jeg er klar for returen
Herlige forhold
nedom skoggrensa
fri sikt til toopps, litt for sent men dog