Lyngør Fyr (14.05.2020)

Written by FjellEggen (Jan Eggen) GSM

Visits of other PBEs Lyngør Fyr (4m) 14.05.2020

Hadde fått blod på tann, etter å ha besøkt DnT hyttene på Torungen øyene. Klarte å finne at det går skyssbåt ut til Lyngør fyr og DnT hytte. Kjørte opp til stedet Gjeving, og parkerte på den store avgiftsbelagte p plassen ved havna her. Her er det betaling fra 10-18, og makstid er 48 timer. Her blir jeg å overnatter i camperen til i morgen. Ble tatt godt i mot av Bjørn Inge. Også han en særdeles trivelig og hyggelig kar. Han kjørte oss først igjennom Store Svalsund og Lyngørsundet i sakte fart, og rett etter det kom vi frem til Kjeholmen, hvor både Lyngør fyr og DnT hytte ligger. Jeg fikk en 10-15 min på meg til å løpe litt rundt på øya, og for å ta de bildene som jeg ønsket. Likte aller best selve fyret. Det var stort og fint, og jeg skulle gjerne ha vært med på en omvisning der inne! På tilbaketuren kjørte vi også igjennom Lyngørsundet. Og jeg må si, at Lyngør, det var en virkelig Perle. Noe så utrolig vakkert tror jeg nesten ikke jeg har sett noen gang. Hit vil jeg tilbake, helst i går. Lyngør består i hovedsak av 4 øyer, og Bjørn Inge fortalte at det er fullt mulig å ta dagsturer ut hit med en av skyssbåtene. Til og med Hegnar har sitt lille krypinn her.

Besøkt 17.30

Bjørn Inge kan følges på (om jeg ikke husker feil) Bjorningeha på Instagram. Han hadde veldig mange nydelige bilder av Lyngør fyr.