Surtvarden (14.05.2020)

Written by Henriksen (Henrik Foss) GSM

Start point Krokvatnet (400m)
Endpoint Krokvatnet (400m)
Ascents Surtvarden (668m) 14.05.2020
Visits of other PBEs Krokvatnet parkering (430m) 14.05.2020

På oppdrag for Ti på topp Flesberg

Dagens mål var Surtvarden for å blåmerke en rute opp på vestsiden og lage et tilsvarende godt GPS-spor. Artig med Surtvarden i og med at dette er den toppen som jeg vokste opp med å overnatte på toppen og som standard topptur. Dette skjedde fra Hoensvannssiden så gøy med ukjent terreng.
Fikk med meg banditten som jeg er støttekontakt for, klare for å gjøre en innsats for folkehelsen!

Fulgte veisystemet fra Krokvatnet og innover. Først grusvei, før det så blir en mer kjerrevei, fortsatt av bra kvalitet! Død grevling midt i veien, spesielt å falle om akkurat her. Oppover lia var det greit, vi merket tråkket vi valgte ut med omhu. Dette ble faktisk ganske bra! Jeg benyttet joggesko og plumpa. Banditten benyttet gummstøvler for anledningen og sto dermed å lo. Hovmod står for fall, bare vent! Og hva skjer videre, jo banditten tråkker i gjørma og hele gummistøvelen sitter igjen. Hovmod falt med den våte foten.

Fin skog oppover her, følger et slags tråkk, la oss håpe dette blir bedre når ti på topp smeller i gang her. Toppen var fin med noe snø på. Det begynte selvfølgelig å snø da vi spiste lunsjen på toppen, kaldt.
God utsikt!
Samme vei ned igjen, samme merkeprosess.
Bra jobba, takk for turen!